Looptraining

Start to run en looptraining voor gevorderden

Beginners kunnen altijd aansluiten, daar zorgen wij voor.

Lopen bij Fitter&Fitter is zoveel meer dan een gewone start to run of looptraining die je elders vindt

Lopen is leuker in groep en het werkt motiverender, dus bieden we groepstrainingen aan. Verbeter je conditie en je loophouding, versterk je core en maak plezier, dat is waar het om draait. Op dit filmpje zie je hoe we je houding verbeteren

Looptraining 1  Looptraining 4 Looptraining 3

Fitter&Fitter geeft wekelijks looptrainingen in groep. Deze looptraining is veel meer dan alleen maar lopen. Door de variatie, de coördinatieoefeningen en de versterkende oefeningen is deze training zoveel efficiënter en plezanter dan de looptraining die je elders vindt.

  • Vermijd blessures
  • Extra aandacht voor houding en behendigheid (Waarom is houding zo belangrijk? Lees het hier!)
  • Versterkende oefeningen​ 
  • Realistische doelen, aangepast aan de individuele capaciteiten
  • Feedback door een professionele coach

Waarom met Fitter&Fitter trainen? Daarom!

Onze loopcoach heeft 20 jaar loopervaring op internationaal niveau, schrijft over houding en blessures voor looptijdschriften en geeft bijscholingen looptechniek aan zowel lopers als coaches en kinesisten. 

Er heerst een enorme looprage. Duizenden mensen slaan aan het lopen. De getallen liegen er niet om: iedereen loopt. Ook de profielfoto's op sociale media schreeuwen het uit: echt iederéén loopt. De getallen van zij die bij de kiné belanden of die op de 20km door Brussel medische hulp nodig spreken helaas ook boekdelen. De bedoeling van lopen is dat je gezondheid erop vooruit gaat, niet dat je gezondheid achteruit gaat doordat je gekwetst bent. Wat is er immers ironischer dan te beginnen lopen om af te vallen of fitter te worden, maar door een loopblessure niet meer kunnen sporten waardoor je bijkomt of waardoor je conditie bergaf gaat? Demotivatie is vaak het gevolg! Om dat rampscenario te vermijden, begeleidt Fitter&Fitter beginnende lopers, van nul naar 5km, van 5 naar 10km en misschien meer. MISSCHIEN meer, want niet iedereen is gemaakt om 20km te lopen. Niet iedereen kan voldoende tijd vrijmaken om op een verantwoorde manier te trainen voor 20km. De gekende start-to-run-programma’s die je beloven je in 10 weken tot 5km te brengen zijn niet voor iedereen haalbaar. Daarenboven lopen velen aan de verkeerde intensiteit, waardoor het resultaat uitblijft. Vaak steken blessures ook de kop op omdat het lichaam niet sterk genoeg is en dat proberen we te vermijden.

Waar?

Leuven

Brussel

Interesse?

Geïnteresseerd om mee te komen lopen?

Neem contact op